Minä olen vanha mies. Olen aina oikeassa ~ tällä elämänkokemuksella en mitenkään voi väittää olevani väärässä. Olen kuin Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja. Se mitä minä sanon tai kirjoitan, se pitää paikkansa. En minä ala enää vääntämään minua nuorempien kanssa, koska heillä ei ole samaa lähtökohtaa kuin minulla. Älykkäämpiä he voivat olla ja osaavat varmaan monia asioita paremmin kuin minä, mutta minua nuoremmat ovat paljon enemmän väärässä.

Rasismi ja muukalaisviha nostaa päätään Suomessa ennen näkemättömällä tavalla. Se kiukustuttaa minua suuresti. Jokin Porin persu alkoi suureen ääneen vastustaa valtiovallan asettamaa pakolaiskiintiötä vastaan, mikä jo ääneen lausuttuna tekona oli törkeä. Pakolaiset eivät tule tänne huvikseen. Maahan, missä on kylmä niin fyysisesti kuin henkisestikin. Pakolaiset tulevat, koska heidän on mahdotonta asua ja elää kotimaassaan, missä huonona päivänä putoaa pommi päähän. Kukaan ei silloin kaipaa sellaista vastaanottoa, mitä monet persut esittävät eli käännyttämistä saman tien rajalta takaisin. Toki pakolaisilta on vaadittava suomalaisen lain noudattamista, mutta muuten heidän on annettava olla rauhassa ja annettava tilaa sopeutua uuteen kotimaahansa, joka heidänkin ajatuksissaan on kuitenkin vain väliaikainen. Nämä persut eivät yhtään ajattele, että Suomesta lähdettiin samalla tavalla maanpakoon 75 vuotta sitten. Ei täältä kukaan huvikseen lähtenyt - siihen oli selkeä syy. Minä arvostan suunnattomasti Soinin ajatuksia esim. talouspolitiikasta, mutta toivon totisesti, että jokainen ensi maaliskuun vaaleissa persuja äänestävä tarkistaa ehdokkaansa arvomaailman. Yhtäkään rasistia ei kaivata soppaa hämmentämään ja senkin on Timo Soini tuonut selkeästi esille.

Kannattaa myös hyvin tarkkaan katsoa, miten tuleva ehdokas suhtautuu homoliittoihin ja naispappeuteen ynnä muihin tasa-arvoisuutta vahvistaviin argumentteihin. Homoseksuaaleilla pitää olla oikeus liittoon, ihan samalla tavalla kuin heteroillakin, koska muuten he ovat erilaisessa asemassa esim. omaisuutensa ja vakuutusturvan suhteen. Naispappeudesta vauhkoaminen on jo vanhanaikaista eikä se sitä paitsi kuulu millään lailla eduskunnan toimenkuvaan. Ääriuskovaiset ovat innokkaita leimaamaan niin homoja kuin naispappeja, mutta kokonaan raamattunsa tunteva tajuaa, että irralliset lauseet eivät ole kokonaisuus. Samainen Paavali, jonka sanoihin perustetaan paljon tuota homo- ja naispappivihaa oli kivittämässä ensimmäistä kristittyä. Kovin ristiriitaista.

Minä olen oikeassa. Kovia sanoja.